SKINCARE POMIFERA SHAKLEE

Image
Pomifera Skincare Terbaru Shaklee |  Masya Allah, kali ni kita bercakap tentang   POMIFARE? Apa itu Pomifera? Apa Manfaat dari Produk terbaru ni? Apa Result yang kita dapat dari Pomifera? Mesti tu yang korang fikirkan kan… Frist Sal nak bagitahu yang POMIFERA ni adalah Produk Terbaru yang akan dilancarkan  dekat malaysia masa NC shaklee 2/3/2024. Selepas kejayaan YOUTH  Shaklee, lepas ini kita pula ada lagi produk terbaik. Jom kita tengok apa yang best tentang  POMIFERA  ini. APA ITU POMIFERA? Pomifera ialah sejenis tumbuhan yang tergolong dalam genus Spondias. Salah satu spesies yang paling terkenal ialah Spondias purpurea, dikenali sebagai plum atau gajus. Tumbuhan ini biasanya terdapat di kawasan tropika dan subtropika di Amerika, termasuk Amerika Tengah dan Selatan. Buah ini sering digunakan dalam masakan tempatan dan mempunyai khasiat yang cukup tinggi. Sesetengah spesies pomifera juga mempunyai nilai perubatan tradisional dan digunakan dalam perubatan tradisional untuk pelbagai

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA




Percaya tak Kunci untuk seorang wanita adalah pada Kesihatan Luar dan Dalam | Ramai yang percaya kunci utama bagi mendapatkan kulit yang cantik dan sihat adalah hidrasi dan ia memang benar. Namun, jangan lupa untuk memanfaatkan variasi jenis vitamin untuk kulit agar ia lebih kuat di luar dan dari dalam!

Wanita yang sudah berusia 25 tahun ke atas tidak kira sudah bersalin atau belum, sebaiknya amalkan suplemen daripada awal. Ini bertujuan agar dapat lebih bersiap siaga untuk memasuki usia dimana tahap sistem dan fungsi otot mula merosot.

Tapi tak salah jika mereka yang sudah masuk usia 40an baru nak ambil Vitamin kerana untuk mengekalkan kesihatan badan. 



Apa vitamin terbaik untuk wanita?


Antara Vitamin untuk dalaman dan luaran wanita yang perlu dijadikan keutamaan buat aok:

1. Asid lemak Omega-3 (OMEGA GUARD)

Untuk pengetahuan aok semua, asid lemak yang juga wujud di dalam makanan laut seperti variasi jenis ikan, sangat penting untuk sel dan hormon di dalam tubuh badan wanita. Omega-3 ini juga kaya dengan sifat antiradang sekali gus mampu mengurangkan risiko aok terkena kondisi kronik seperti arthritis, diabetes serta penyakit jantung dan otak.

2. Asid Omega-6 (GLA Complex)

GLA merupakan hasil kombinasi dari minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.
Sangat biasa dan sesuai di gunakan untuk regulate kitaran haid, simptom PMS, sakit kepala dan untuk mereka yang menopause. Selain itu, bagus sangat untuk skin texture, skin repair dan buat skin glowing.

3. Multivitamin (VITALIZE)

Multivitamin juga penting. Umur dah lebih 30 ni dengan kerja dan rutin harian hidup kita pastinya agak sukar untuk dapat vitamin dan mineral cukup dari makanan harian. Macam sal sendiri, tak boleh nak cukup semua nutrisi dalam makanan harian. Jadi, sal tambah dengan makan multivitamin Vitalize. Dalam dia ada 28 vitamin dan mineral penting untuk fungsi badan. 

4. Kalsium (OSTERNUTRIX)

Kalsium sudah tentu amat bagus dan penting untuk tulang. Ia mungkin lebih popular dalam kalangan kanak-kanak kerana mereka perlukan mineral ini untuk proses tumbesaran. Pun begitu, ia bukan bermakna wanita yang sudah lanjut usia tidak perlu. Dengan ambil kalsium, risiko masalah tulang seperti osteoporosis mungkin akan jadi lebih rendah.

Tips Memilih Multivitamin terbaik untuk Wanita

Berikut adalah beberapa tips untuk memilih multivitamin terbaik untuk wanita:

1. Perhatikan nutrien penting

Pilihlah multivitamin yang mengandungi nutrien penting seperti vitamin D, kalsium, zink dan asid folik untuk membantu menguatkan tulang dan memelihara kesihatan kulit.

2. Fokus pada keperluan individu

Setiap wanita mempunyai keperluan nutrien yang berbeza, jadi pastikan untuk memilih multivitamin yang memenuhi keperluan individu.

3. Pilih multivitamin yang mudah diambil

Pastikan multivitamin yang dipilih mudah diambil, sama ada dalam bentuk pil, serbuk atau cecair.

4. Pilih multivitamin yang selamat

Pastikan multivitamin yang dipilih tidak mengandungi bahan-bahan yang tidak selamat atau bahan-bahan yang tidak sesuai dengan keperluan individu.

5. Baca label dengan teliti

Pastikan untuk membaca label multivitamin dengan teliti untuk memahami nutrien dan kandungan bahan-bahan dalam multivitamin tersebut.


Dapatkan Harga Produk Shaklee Sekarang!

Untuk mendapatkan produk Shaklee, aok boleh menghubungi saya. Sertai kami dalam dunia business Shaklee dan berada di dalam komuniti yang memberi pelbagai manfaat kepada diri, dari segi pembangunan diri, pembangunan kerjaya, kewangan, kesihatan, kecantikan dan juga berada dalam circle yang sangat hebat.

Sal juga sangat aktif di media sosial lain jemput follow dan kita kenal dengan lebih rapat lagi. Jika ada sebarang soalan dan pertanyaan jemput hubungi sal.

SALMIAH SALLEH SID ( 1260262 ) YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTORSHAKLEE BUSINESS LEADER


PENAFIAN : Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

#Blogmegashaklee2023 #Shakleetriumph2023 #Shakleethrive2023 #NextlevelBlogging #Shakleetriumph2023 #Shakleethrive2023 #Shakleekedah #Shakleeksekitarkuantan #Shakleepahang #SIDshakleekedah #SIDshakleepahang #Shakleeseluruhmalaysia #Vitaminuntukwanita

Popular posts from this blog

COQ TROL SHAKLEE PRODUK TERBAIK UNTUK JANTUNG DAN TENAGA

MANFAAT DAN KELEBIHAN VITAMIN E YANG PERLU ANDA TAHU