SKINCARE POMIFERA SHAKLEE

Image
Pomifera Skincare Terbaru Shaklee |  Masya Allah, kali ni kita bercakap tentang   POMIFARE? Apa itu Pomifera? Apa Manfaat dari Produk terbaru ni? Apa Result yang kita dapat dari Pomifera? Mesti tu yang korang fikirkan kan… Frist Sal nak bagitahu yang POMIFERA ni adalah Produk Terbaru yang akan dilancarkan  dekat malaysia masa NC shaklee 2/3/2024. Selepas kejayaan YOUTH  Shaklee, lepas ini kita pula ada lagi produk terbaik. Jom kita tengok apa yang best tentang  POMIFERA  ini. APA ITU POMIFERA? Pomifera ialah sejenis tumbuhan yang tergolong dalam genus Spondias. Salah satu spesies yang paling terkenal ialah Spondias purpurea, dikenali sebagai plum atau gajus. Tumbuhan ini biasanya terdapat di kawasan tropika dan subtropika di Amerika, termasuk Amerika Tengah dan Selatan. Buah ini sering digunakan dalam masakan tempatan dan mempunyai khasiat yang cukup tinggi. Sesetengah spesies pomifera juga mempunyai nilai perubatan tradisional dan digunakan dalam perubatan tradisional untuk pelbagai

KEPERLUAN DAN KEBAIKAN VITAMIN UNTUK WANITA MENGANDUNG



PENGALAMAN DIRI SENDIRI Ramai ibu mengandung yang mengabaikan pengambilan vitamin sewaktu mengandung. Even vitamins yang doktor prescribe pun tak nak ambil juga. Berbagai-bagai alasan yang diberi seperti makan tapi muntah balik, perut tak nak terima vitamin, tak sedap dan macam-macam lagi.

Alhamdulillah masa Sal mengandungkan Hana dahulu takde masalah tak nak makan vitamin. Cuma ada masalah takde selera makan sahaja dan susu. Cukup takleh nak minum susu masa tu. Aih.

Kali ni Sal nak kongsikan tentang vitamin-vitamin yang  penting semasa hamil. Ni bukan untuk saje-saje makan. Vitamin-vitamin ni penting untuk tumbesaran janin dalam kandungan. Nak baby kita sihat kan? Haa makan vitamin yang doktor suruh makan tu ye.

Kebiasaannya kita sering mendengar mengenai pengambilan vitamin dalam kalangan kanak-kanak. Pelbagai jenis vitamin yang dijual dipasaran. Namun yang menjadi persoalannya adalah, adakah ibu yang sedang mengandung juga perlu untuk mengambil vitamin?

Jawapannya adalah Ya! Ibu yang sedang mengandung perlu untuk mengambil vitamin. Ini adalah kerana dengan pengambilan vitamin, seorang ibu yang sedang mengandung akan dapat menjalankan kehidupan dan aktiviti hariannya dengan sihat dan sekaligus dapat menjamin kesihatan bayi di dalam kandungannya.




Ibu yang sedang mengandung perlu mengawal tahap hemoglobin atau darah merah di dalam badan mereka. Oleh disebabkan itulah seseorang ibu mengandung ini perlu mendapatkan vitamin untuk memastikan darah merah di dalam badan mereka sentiasa kekal pada tahap 11.0 dan ke atas. 

Sekiranya tahap darah merah seseorang ibu mengandung ini mula menurun dibawah paras 11.0, mereka akan mula merasa letih, penat dan lesu. Sehingga satu tahap yang lebih teruk sekiranya darah merah ibu yang sedang mengandung ini betul-betul berada di tahap yang sangat rendah.


Set Wanita Mengandung Shaklee

Tak nak makan vitamin yang doktor prescribe? Nak cuba makan set kehamilan Shaklee? Antara sebab-sebab ibu mengandung memilih Shaklee adalah :

  • Kerana Shaklee memilih bahan semula jadi paling asli dan paling tulen dalam ramuan produk.
  • Kerana produk Shaklee tidak mengandungi sebarang bahan tiruan dan bahan kimia berbahaya.
Set Wanita Mengandung Shaklee terdiri daripada ESP, Vitamin C Sustained Release, B-Complex, Vita-lea (multi-vitamin), OsteNutrix (kalsium) dan Omega Guard (minyak ikan yang mengandungi Omega 3).

1. B Complex

Sumber Asid Folic : 400mcg harian sebelum mengandung dan semasa awal kehamilan mengurangkan risiko bayi dilahirkan dengan kecacatan tiub neuron sehinggan 70%.
  • Menyokong sistem saraf sihat.
  • Penghasilan hormon dan sel-sel darah merah.
  • Penghasilan tenaga.

2. Vita-lize 

Dirumus khas dengan 28 vitamin-vitamin penting dan mineral perlu untuk kesihatan optimum dan tenaga. Sumber Zat Besi, kekurangan zat besi boleh menyebabkan anemia dalam wanita mengandung.
  • Semasa trimester terakhir fetus menyerap zat besi dari ibu.
  • Mengurangkan risiko kelahiran bayi kurang matang.
  • Hemoglobin : mengangkut oksigen dalam darah (ibu dan bayi).
  • Kuantiti darah meningkat semasa kehamilan.

3. SR Vita C Plus

Vitamin C Shaklee tidak mengandungi herba, lembut kepada perut dan sesuai untuk diamalkan oleh ibu mengandung. Ramai ibu hamil yang teragak-agak untuk mengambil supplemen semasa sedang mengandung.  Sebenarnya Vitamin C menjadi satu keperluan buat semua ibu hamil.

  • Sebagai sistem imun membantu lawan jangkitan dan penyakit (bagi wanita hamil, pantang dan menyusu bayi).
  • Penghasilan kolagen iaitu membina tulang rawan dan otot-otot dan tulang fetus.
  • Mengandungi bahan semulajadi seperti bioflavonoids, hesperidin dan rose hips untuk meningkatkan fungai vitamin C.

4. OsteNutrix

Wanita mengandung memerlukan kalsium sekitar 1000 mg ke 1300 mg sehari. Istimewanya OsteNutrix kerana ia bukan sahaja mengandungi kalsium, malahan lengkap dengan magnesium dan vitamin D (bantu penyerapan). 1 biji Ostematrix mempunyai 250 mg kalsium. Magnesium membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang lalu menguatkannya, manakala vitamin D pula meransang penyerapan kalsium.

  • Sumber Kalsium untuk tulang kuat dan sihat (40% daripada susu ibu mengandungi kalsium).
  • Membantu mengasimilasikan kalsium kedalam tulang dan menguatkan.
  • Merangsang penyerapan kalsium.
  • Bantu dalam metabolisme tulang.
  • Mengaktifkan enzime yang menbantu dalam pembinaan kepadatan tulang.
5. ESP

ESP ni sebenarnya Soy Protein Isolate Powder. ESP bukan sebarang susu soya, ia sangat istimewa kerana ia adalah minuman Protein yang di perbuat dari Non-Gmo soya yang diproses dengan kawalan ketat dan teliti untuk menjamin kualiti produk. 

  • Sumber protein yang mengandungi asid-asid amino lengkap termasuk 9 asid perlu. Membantu penghasilan susu ibu.
  • Bebas laktosa secara semulajadi.
  • Bebas kolesterol secara semulajadi.
  • Soya tidak diubah suai secara genetik (NON GMO).
  • Membantu penghasilan susu ibu.
  • Trimester ke 2 & 3 bayi sedang berkembang dengan pantas.
  • Blok-blok pembinaan asas ibu & bayi.

6. Omega Guard 

Antara pelbagai lemak yang ada, terdapat satu yang anda tidak boleh kurangkan - asid lemak penting omega-3, dimana tubuh anda tidak mampu hasilkan sendiri. Dua jenis utama adalah EPA dan DHA, penting untuk kesihatan manusia. Spektrum lengkap asid lemak perlu omega-3 dengan ketulenan tinggi adalah nutrien yang diperlukan untuk badan yang kuat dan sihat.

  • EPA dan DHA memberi kesan positif terhadap perkembangan kognitif dan visual kepada bayi dalam kandungan.
  • Mengurangkan risiko alahan kepada bayi yang dikandung.
  • Mengandungi 540mg EPA dan 360mg DHA.



Waktu Yang Sesuai Untuk Mengambil Vitamin atau Suplemen

Waktu yang paling sesuai untuk mengambil vitamin ini adalah pada ketika perut sedang kosong atau doktor akan sarankan untuk mengambil vitamin ini sama ada 2 jam sebelum makan ataupun 2 jam selepas makan.

Disebabkan tablet zat besi ini mengandungi satu bau yang agak kurang menyenangkan, doktor juga sering mengingatkan supaya si ibu yang sedang mengandung tidak mengambil vitamin atau suplemen ini bersama dengan minuman berperisa seperti coklat, minuman bersusu atau minuman yang berkafein. Si ibu boleh mengambil vitamin atau suplemen ini bersama air kosong untuk mengurangkan rasa yang kurang menyenangkan tersebut.


Pentingnya vitamin untuk keperluan Wanitan Mengandung

Pengambilan vitamin ketika mengandung dan yang merancang untuk mengandung atau pranatal dapat membantu memenuhi keperluan asas harian aok.

Tetapi makanan segar dan penuh vitamin adalah pilihan sihat untuk membantu bayi mendapat permulaan terbaik serta membantu menjadikan anda lebih bertenaga dan kuat. Jika mempunyai kebimbangan, dapatkan nasihat daripada pakar tentang keperluan pemakanan aok. Jom dapatkan Set Wanita Mengandung Shaklee sekarang!


Dapatkan Harga Produk Shaklee Sekarang!

Untuk mendapatkan produk Shaklee, anda boleh menghubungi sal.

Sertai kami dalam dunia business Shaklee dan berada di dalam komuniti yang memberi pelbagai manfaat kepada diri, dari segi pembangunan diri, pembangunan kerjaya, kewangan, kesihatan, kecantikan dan juga berada dalam circle yang sangat hebat.


Sal juga sangat aktif di media sosial lain jemput follow dan kita kenal dengan lebih rapat lagi. Jika ada sebarang soalan dan pertanyaan jemput hubungi sal.


SALMIAH SALLEH SID ( 1260262 ) YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTORSHAKLEE BUSINESS LEADER


PENAFIAN : Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.


#Blogmegashaklee2023 
#Shakleetriumph2023 
#Shakleethrive2023 
#NextlevelBlogging 
#Shakleetriumph2023 
#Shakleethrive2023 
#Shakleekedah 
#Shakleepahang 
#SIDshakleekedah 
#SIDshakleepahang 
#Shakleeseluruhmalaysia
#Wanitamengandung
#Keperluanwanitamengandung






Popular posts from this blog

COQ TROL SHAKLEE PRODUK TERBAIK UNTUK JANTUNG DAN TENAGA

MANFAAT DAN KELEBIHAN VITAMIN E YANG PERLU ANDA TAHU